Pressmeddelande: VOLTEA x ELMIA-Solar

VOLTEA Group imponerar på ELMIA Solar-mässan

VOLTEA, en ledande installatör av solceller, växelriktare och batterilager, är stolta över sitt deltagande och framgång på årets ELMIA Solar-mässa i Jönköping. Under mässan, som ägde rum från 13 till 15 februari 2024.

Med tre dedikerade säljare på plats tog VOLTEA mässan med storm och erbjöd besökare en djupgående inblick i FOX-ESS:s senaste produkter och tekniska innovationer inom solceller, växelriktare och batterilager. VOLTEA:s monter blev en central mötesplats för branschens intressenter, där diskussioner om solenergi och energilagring fick stor uppmärksamhet.

”Vår närvaro på ELMIA Solar-mässan var en fantastisk möjlighet för oss att visa vårt åtagande att leverera avancerade och hållbara energilösningar till marknaden,” säger Filip Partalo, Försäljningschef på VOLTEA Väst. ”Som installatör av solceller, växelriktare och batterilager är vi stolta över att kunna erbjuda marknaden det senaste inom solenergi och energilagringsteknik.”

Förutom att visa upp FOX-ESS:s produktutbud, presenterade VOLTEA Group även sina egna tekniska framsteg och kommande innovationer inom installation av solceller, växelriktare och batterilager. Företaget arbetar hårt för att utveckla nya lösningar som kommer att revolutionera branschen ytterligare, och ser framemot att kunna dela dessa med sina kunder och partners inom en snar framtid.

För mer information om VOLTEA Group och deras produkter och tjänster inom installation av solceller, växelriktare och batterilager kontakta Nebbe Damjanovic på ”förnamn”@voltea.se eller Filip Partalo på ”förnamn”@voltea.se.